دادستان عمومی و انقلاب تایباد گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۸ زندانی جرایم غیرعمد در قالب طرح نذر هشتم و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها طی سه مرحله در این شهرستان آزاد و به کانون خانواده بازگشتند.
کد خبر: ۹۵۷۴۸۱۹
|
۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از تایباد، جعفر صدیقی اظهارکرد: بدهی این تعداد زندانی در مجموع ۴۱ میلیارد و ۸۲۰ میلیون ریال برآورد شده که ۳۱ میلیارد و ۶۷۰ میلیون ریال آن از سوی شاکیان تخفیف داده شده است.

 وی افزود: در همین راستا ۱۰ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال از سوی ستاد دیه استان خراسان رضوی، امور مساجد و انجمن حمایت از زندانیان تایباد پرداخت شد و این محکومان مالی که توان پرداخت بدهی خود را نداشتند به آغوش گرم خانواده‌های خود بازگشتند.

 دادستان عمومی و انقلاب تایباد بیان کرد: هم اکنون ۲۰ زندانی جرایم غیرعمد در زندان این شهرستان به سر می‌برند که برای آزادی آنها افزون بر ۶۰ میلیارد ریال نیاز است.

 صدیقی از تلاش مجموعه مددکاری شهرستان تایباد برای جلب رضایت اولیای دم در پرونده سه زندانی متهم به قتل خبر داد و اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون با اقدامات تأمینی و تربیتی، سه خانواده تایباد ضمن گذشت از اجرای حکم قصاص رضایت خود را برای آزادی زندانی اعلام کردند و سه پرونده هم در دست اقدام است.

 وی اضافه کرد: سال گذشته در کمیته صلح و سازش تایباد ۱۱۰ پرونده قضایی منجر به صلح شد.

 انجمن حمایت از زندانیان تایباد ۵۰۰ خانوار با بیش از ۲ هزار نفر را تحت پوشش برنامه‌های حمایتی خود قرار داده است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها